| 2013-02-11

Narzędzia do modowania gry Rage dostępne na platformie Steam

Rage Tool Kit

Studio iD Software opublikowało narzędzia moderatorskie Tool Kit do gry Rage, która na rynku zadebiutowała prawie półtora roku temu. Długo to trwało, ale wygląda na to, że warto było poczekać.

Rage to osadzona w postapokaliptycznych klimatach gra typu FPS. Jej świat i mechanika aż proszą się o to, by dopuścić do niej domorosłych autorów, którzy wykrzeszą z niej jeszcze więcej. Początkowo zapowiadano, że narzędzia pojawią się równo pełnoprawną grą. Twórcy okazali się jednak zbyt zajęci innymi projektami. Co się odwlecze, to nie uciecze jednak i Tool Kit do Rage oficjalnie zadebiutował na platformie Steam.

Zestaw narzędzi moderatorskich jest, według zapowiedzi producenta, bardzo rozbudowany i dopracowany. Co za tym jednak idzie – same pliki instalacyjne ważą aż… 35 GB. Po wypakowaniu, trzeba przygotować się na kolejne, co najmniej, 6 GB. To jednak nie wszystko. Jak informują panowie z firmy Bethesda Softworks, aby Tool Kit zadziałał, potrzebujemy peceta z dwurdzeniowym procesorem i 4 GB pamięci RAM. Jeżeli jednak chcemy, by całość chodziła płynnie, wymagany jest już procesor z 4 rdzeniami, 12 GB pamięci operacyjnej oraz kartę graficzną Radeon 5750 HD lub GTS 450.

Źródło: Joystiq

Nie przegap

Komentarze (29)

  1. TotallyNormal
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2013-02-11 13:35

    Jedna z najlepszych wiadomości w tym roku. Megatekstura 128k x 128k, w przypadku mniejszych projektów, otwiera wielkie możliwości tworzenia fotorealistycznych projektów, w którym każdy element jest pokryty unikalymi teksturami. Całkowicie nowe podejście do grafiki 3d-rt.

    Skomentuj

  2. Avenger
    Oceń komentarz:

    -20    

    Opublikowano: 2013-02-11 13:35

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Kto by do tego syfu robił jakieś mody, chyba, że big fix pack. Szkoda czasu na takie coś. Tyle reklamy a produkt gówniany.

    Skomentuj

  3. ALEKS_D_RAVEN
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-11 14:43

    chmm akurat mi to udźwignie, tylko musiałbym się nauczyć z tego korzystać.

    Skomentuj

    1. TotallyNormal
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-11 15:09

      Podstawa to blender lub 3ds max i doskonale opanowane modelowanie, mapowanie UV, tworzenie tekstur, map(diffuse, normal, speculat, etc) i shadery. Dopiero wtedy można w ogóle myśleć nad takim toolkitem. Bez dobrego opanowania podstaw 3d-rt nawet nie ma sensu instalować tego pakietu. Niczego konkretnego nie da się wyklikać.

      Skomentuj

      1. ALEKS_D_RAVEN
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2013-02-11 15:47

        Zanim bym siew ział do blendera to musiałbym niezłą ilość literatury przerobić

        Skomentuj

      2. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-12 10:09

        mnie to by interesowal konkretnie eksport z Zbrusha, moze jakis plugin itp co by nie trzeba bylo pozniej UV map odwracac (te zbrushowe jakos czasem lubia sie zamieniac na obiekcie z lewa na prawo, i w 3ds max trzeba je recznie pozniej odwrocic.)

        Ogolnie to by w ogole rusyzc taki toolkit, to moze nie tyle obsluga blendera czy 3dsmax jest konieczna, co sporo cierpliwosci i samozaparcia. Mozna zrobic cos bez 3dsmaxa, bazujac juz na gotowych modelach itp.

        Skomentuj

  4. Kieresz
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2013-02-11 19:11

    rage.....rage.....ah to ta gra na ktora wszyscy czekali X lat a potem okazala sie archaicznym gownem ktore sie nie sprzedalo i wszyscy o niej zapomnieli po miesiacu....juz pamietam......

    Skomentuj

  5. Dunny
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-11 22:51

    Panowie bez żartów. Id z Carmagiem to elita w tworzeniu gier. Oni byli pierwsi i każda gra z tego studia była przełomowa i wyjatkowa (oczywiście są inni jak np. valve z half-lifem , czy kiedys Epic Games z Unrealami ). Gry z tej stajni zawsze były bardzo dopieszczonym unikatowym dziełem nie to co obecne wypuszczane ,,maszynki do pieniedzy '' . To tak jakby porównać artystę , który żyje i tworzy dla sztuki do kogoś kto patrzy aby na sztuce jak najwięcej skosić kapuchy ( np. ludzie od MW, choć seria całkiem niezła ). Cóż, Rage miał potencjał i świetny silnik i pomysł ale....spojawiły się konsole i wyszło jak wyszło. Mam nadzieję ,że to co obiecał Carmag odnośnie Dooma 4 i Quake 5 ziści się i stara szkoła gier pokaże obecnemu dziadostwu jak się tworzy gry.

    Skomentuj

    1. bvcxz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-12 09:33

      "Gry z tej stajni zawsze były bardzo dopieszczonym unikatowym dziełem"
      To zdanie jest prawdziwe tylko do końca 1999 (Q3A). Potem samodzielnie wydali tylko Dooma 3 i Rage I ani jeden ani drugi nie był ani unikatowy ani dopieszczony.
      Jeszcze gorzej, gdy spojrzy się na sam singleplayer. Do tej pory id nie wydało gry dorównującej gameplayem do konkurencji z 1998 roku (HL i Unreal). Po prostu wstyd.

      Sytuację uratowały tylko studia korzystające z silników id. Taki RTCW czy taki Prey były bardziej nowatorskie niż cokolwiek wypuszczone przez id po 1999.

      To nie przypadek. Nie ma już starego id, niemal wszyscy poza Carmackiem (Johnem, bo Adrian też odszedł) odeszli. Zajdzie do tajnej komnaty po walce z Makronem w Quake 2 i popatrzcie na tamte portrety. To podobizny tych, którzy stali za sukcesem id. Sam Carmack do niczego by nie doszedł.

      Skomentuj

      1. Dunny
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-12 15:48

        Bezsprzecznie to nie tylko zasługa Carmaga lecz całej ekipy id, co napisałem. Co do Dooma 3 absolutnie się nie zgodzę. Technologicznie zeżarła gry z tamtej epoki , a po zaaplikowaniu modów gra niejednego zaskoczy w 2013 roku ( a patrzac na to co powstaje nawet za rok :p. Co świadczy tylko o tym jak bardzo id wybiegło w przyszłość lub tez jak bardzo elastycznym był silnik Dooma3. Gra choć sama w sobie jest prosta , sprawia frajdę a przy designie leveli ich dopracowaniu i wykonaniu niejeden designer czy studio dzisiaj może się zarumienić.

        Skomentuj

  6. Kowal99
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-11 23:35

    Ktoś kreatywny coś wyczaruje :)

    Skomentuj

  7. grzecho 75
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-12 13:28

    Hmm.. wszyscy mówią że rage wygląda beznadziejnie ale chyba wszyscy zapomnieli że to był port z konsoli... nie było nowych tekstur.

    Skomentuj

    1. Dunny
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-12 15:53

      true! Carmack dobrze powiedział :

      Możesz robić grę z myślą o potężnym komputerze i stworzyć konsolowe wersje, które zostaną źle zaprojektowane lub od początku robić produkcję pod konsole, wprowadzając poprawki zwiększające jej jakość na PC. Wybraliśmy drugą opcję. Nie postrzegamy PC, jako wiodącej platformy dla gier. Słowa te doprowadzą do wściekłości niektórych graczy, ale trudno to inaczej scharakteryzować; obie konsolowe wersje mają znacznie większe grono odbiorców niż edycja komputerowa. Mocny PC jest dziesięciokrotnie potężniejszy od konsoli i niewątpliwie moglibyśmy dostarczyć lepsze wrażenia, jeśli zdecydowalibyśmy się tworzyć grę pod niego.. W dzisiejszych czasach w większości przypadków wpływ na jakość produkcji ma wysiłek włożony w pracę nad nią, a nie technologia. Gra stworzona przy udziale jednej dziesiątej środków na platformie dziesięciokrotnie potężniejszej byłaby w niemal wszystkich przypadkach gorszym produktem.

      Mam tylko nadzieję ,że kolejne gry od nich będą stawiały PC na piedestale.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-13 18:23

        Carmack srarmack. To ze facet zabłysł w latach 90tych to nie znaczy ze wszystko co powie i co zrobi jest sluszne. To tak jak by powiedziec ze tylko Blizzard wie o co chodzi w MMORPG.

        Skomentuj

        1. Dunny
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-14 13:22

          Tylko ,że to id z Carmackiem na czele było pionierem FPS-ów. Od powstania pierwszych gier tego typu aż do teraz to najwyższej klasy rzemieślnicy. Co do Blizzarda no proszę cię, 99% produkcji to legendy ,chyba ,że masz inne zdanie.

          Skomentuj

Dodaj komentarz

Od komentujących wymagamy przestrzegania netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

29 komentarzy